_______________________________ (назва установи, організації) _______________________________
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ НАЧАЛЬНИКА ВІДДІЛУ ЗБУТУ
| ЗАТВЕРДЖУЮ ____________________________ (керівник установи, організації, інша посадова особа, ____________________________ уповноважена затверджувати ____________________________ посадову інструкцію)
________ ____________________ (підпис) (прізвище, ініціали) “___” ____________ ____ р. |
- Загальні положення
- Начальник відділу збуту належить до професійної групи “Керівники”.
- Призначення на посаду начальника відділу збуту та звільнення з неї здійснюється наказом керівника підприємства за поданням ____________________ з дотриманням вимог Кодексу законів про працю України та чинного законодавства про працю.
- Начальник відділу збуту безпосередньо підпорядковується ______________
_________________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
- II. Завдання та обов’язки
Начальник від ділу збуту:
- 1. Організує комплексне вивчення і аналіз вітчизняних та зарубіжних ринків, перспектив їх розвитку з метою одержання інформації щодо співвідношення попиту і пропозиції, рівня цінна продукцію, можливих замовлень, розвитку виробництва підприємств-конкурентів, стратегії і тактики їх діяльності, реакції на появу нової продукції.
- Здійснює розроблення коротко-, середньо- та довготермінової стратегії маркетингової діяльності, орієнтує проектувальників та виробництво на виконання вимог споживачів щодо продукції, що виробляється підприємством.
- Організує дослідження споживчої властивості продукції та факторів, що визначають структуру і динаміку споживчого попиту на продукцію підприємства, ринкової кон’юнктури.
- Розроблює рекомендації щодо удосконалення асортименту і якості продукції, обгрунтованості та доцільності випуску нової продукції, орієнтованої на задоволення потреб споживачів.
- Визначає стратегію і тактику збуту продукції.
- Організує роботи з аналізу ефективності використання каналів збуту, найбільш ефективних форм і методів реалізації продукції, послуг посередників.
- Бере участь в організації виставок, ярмарків, рекламуванні продукції на внутрішньому та зовнішньому ринках, розповсюдженні інформації про виробника та його можливості.
- 8. Бере участь у внесенні відповідних коректив до діяльності підприємства в разі зміни зовнішнього середовища чи зіткнення з певними проблемами, в розробленні заходів захисту від конкурентів.
- Здійснює організацію збуту продукції підприємства згідно з плановими завданнями та укладеними договорами, вчасного її відвантаження споживачам у встановлених обсягах реалізації.
- Забезпечує участь відділу в підготовці проектів перспективних і річних планів виробництва та реалізації продукції, виконання робіт щодо вивчення попиту на продукцію підприємства, одержання замовлень, узгодження умов і укладання договорів на її постачання, розрахункових нормативів запасів готової продукції, планування її постачання споживачам.
- 11. Вживає заходів щодо виконання плану реалізації продукції, своєчасного одержання нарядів, специфікацій та інших документів на постачання, а також реалізації продукції, яка не розподілена за планом і не знаходить збуту за нарядами.
- Забезпечує контроль за виконанням підрозділами підприємства замовлень, договірних зобов’язань у встановлені строки, за обсягом реалізації продукції, номенклатурою, комплектністю та якістю, за станом запасів готової продукції на складах.
- Організує приймання готової продукції від виробничих підрозділів на склади, раціональне зберігання і підготовку до відправлення споживачам, визначення потреби в транспортних засобах, механізованих навантажуючих засобах, тарі та робочій силі для відвантаження готової продукції.
- Здійснює розробку і упровадження стандартів підприємства щодо організації зберігання, збуту та транспортування готової продукції, а також заходів удосконалення роботи зі збуту, скорочення транспортних витрат, зниження понаднормативних залишків готової продукції та прискорення операцій у збуті.
- Вживає заходів щодо забезпечення своєчасного надходження коштів за реалізовану продукцію.
- Бере участь у розгляданні претензій споживачів, які надходять на підприємство, у підготовці відповідей на заявлені позови, а також претензій споживачам за порушення ними умов договорів.
- Забезпечує облік виконання замовлень і договорів, відвантаження та залишків нереалізованої готової продукції, своєчасне оформлення документації зі збуту, складання передбаченої звітності зі збуту (постачання), виконання плану реалізації.
- Бере участь в організації обслуговування реалізованої продукції.
- Координує діяльність складів готової продукції, керує працівниками відділу.
- ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
- ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
- ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
III. Права
Начальник відділу збуту має право:
- 1. Ознайомлюватися з проектами рішень керівництва підприємства, що стосуються діяльності відділу збуту.
- Вносити на розгляд керівництва підприємства пропозиції щодо покращення діяльності відділу.
- Вимагати та отримувати від керівників структурних підрозділів підприємства та фахівців інформацію та документи, необхідні для виконання своїх посадових обов’язків.
- Вносити на розгляд керівника підприємства подання про призначення, переведення та звільнення працівників відділу, пропозиції про їх заохочення або про накладення на них стягнень.
- Вимагати від керівника підприємства (інших керівників) сприяння у виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою інструкцією.
- В межах своєї компетенції підписувати та візувати документи.
- Здійснювати взаємодію з керівниками всіх структурних підрозділів підприємства.
- _________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
- Відповідальність
Начальник відділу збуту несе відповідальність:
- За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, – в межах, визначених чинним законодавством України про працю.
- За правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, – в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.
- За завдання матеріальної шкоди – в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України.
- _________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
- Начальник відділу збуту повинен знати:
- 1. Постанови, розпорядження, накази, методичні, нормативні та інші керівні матеріали з організації збуту і постачання готової продукції.
- Теорію і практику маркетингу, методи досліджень та аналіз у галузі маркетингу (виробнича, торгова, збутова, рекламна, цінова та інша діяльність підприємства).
- Методи прогнозування і моделювання попиту, формування конкурентоспроможного асортименту продукції, визначення оптимальних обсягів збуту, порядок ціноутворення, розроблення стратегії цін.
- Способи і методи рекламування продукції.
- Методи і порядок розроблення перспективних і річних планів виробництва і реалізації продукції.
- Положення про поставки продукції виробничо-технічного призначення.
- Прейскуранти оптових цін на продукцію, що випускається підприємством.
- Економіку виробництва.
- Методи і порядок розробки нормативів запасів готової продукції.
- Порядок визначення загального обсягу постачання, потреби у вантажних і транспортних засобах.
- 11. Методи вивчення попиту на продукцію підприємства.
- Умови постачання, зберігання та транспортування продукції, правила оформлення матеріалів для укладання договорів на постачання, документації зі збуту.
- 13. Порядок підготовки претензій до споживачів і відповідей на претензії, що надходять.
- Стандарти і технічні умови на продукцію, яка випускається підприємством.
- 15. Організацію складського господарства і збуту продукції.
- Основи технології, організації виробництва, праці та управління.
- Вітчизняне та зарубіжне митне законодавство.
- Етику ділового спілкування та ведення переговорів.
- Організацію обліку операцій із збуту і складання звітності про виконання плану реалізації.
- Правила експлуатації обчислювальної техніки.
- 21. Трудове законодавство.
- Основи менеджменту.
- Правила та норми охорони праці.
- ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
- ________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
- VI. Кваліфікаційні вимоги
– Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст або бакалавр). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж роботи в галузі збуту за професією: для магістра або спеціаліста – не менше 2 років, бакалавра – не менше 3 років.
– __________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
VII. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
- 1. За відсутності начальника відділу збуту його обов’язки виконує заступник (за відсутності такого – особа, призначена у встановленому порядку), який набуває відповідних прав та несе відповідальність за належне виконання покладених на нього обов’язків.
- Для виконання обов’язків та реалізації прав начальник відділу збуту взаємодіє:
2.1. З головним бухгалтером з питань:
2.1.1. Отримання:
– бухгалтерських даних про рух, реалізацію, запаси продукції;
– підсумків інвентаризації матеріально-технічних ресурсів;
– _________________________________________________________________.
2.1.2. Надання:
– звітів про витрати на маркетингові дослідження;
– розрахунків витрат на післяпродажне обслуговування продукції;
– _________________________________________________________________.
2.2. З начальником відділу технічного контролю з питань:
2.2.1. Отримання:
– відомостей про дефекти виготовленої продукції;
– узагальнених результатів рекламаційної роботи;
– _________________________________________________________________.
2.2.2. Надання:
– відомостей по рекламаціях;
– інформації про невідповідність заявленої якості продукції протягом гарантійного терміну;
2.3. З ________________________________ з питань:
___________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
2.4. З ________________________________ з питань:
___________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
2.5. З ________________________________ з питань:
___________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.
Керівник структурного підрозділу: | ______ (підпис) | ______________________ (прізвище, ініціали) | “___” __________ ____ р. |
УЗГОДЖЕНО: Начальник юридичного відділу | ______ (підпис) | ______________________ (прізвище, ініціали) | “___” __________ ____ р. |
З інструкцією ознайомлений: | ______ (підпис) | ______________________ (прізвище, ініціали) | “___” __________ ____ р. |